2013. november 29., péntek

Adventi kalendárium Part I.

Sziasztok! :)
Ígértem egy WC papírguriga felhasználós, adventi kalendáriumos posztot. A teljes mű sajnos még nincs kész, de itt az első rész, aminek nagyrésze "mechanikai", csak a végső mozzanatok izgalmasak, mikor elhelyezzük az ajándékot a csomagocskákban.
A saját készítésű kalendáriumot ez a blog ihlette, ezzel a poszttal:
http://mindypitcher.blogspot.hu/2011/12/our-countdown-to-christmas.html
Kattintsatok, ha kíváncsiak vagytok az elkészítésére. :)

Amire szükségetek lesz:


  • Egy rakás WC-papír guriga - konkrétan 24 db (én 25-öt használtam, mert a 24. napra egy óriásszaloncukrot készítettem)
  • Szalvéta - (sima fehér vagy karácsonyi mintás, attól függ, mennyit akartok vesződni az elkészítéssel.:) ) - ennek alternatívája lehet a fehér krepp-papír
  • Bármilyen díszítés, amit szeretnétek használni: masnik, díszek, szalagok...
  • Valami, amivel megtöltitek a "szaloncukrokat" (Én pl. szaloncukrokat, csokikat raktam beléjük)
  • Olló
  • Ragasztó (technokol és ragasztópisztoly)
  • Piros cérna




Első körben fogjuk a szalvétákat/fehér kreppet és a gurigákat. Mindegyik gurigát be kell vonni, hogy ne azt a csúnya barnás-szürkés színüket bámuljuk egész decemberben. Két verzió van: ez egyik (amit én is csináltam), hogy fehér szalvétával vonjuk be őket, és ezután még ráteszünk valamilyen díszeket. A második lehetőség, hogy kapásból a szép, karácsonyi szalvétákat használjátok fel, így megspóroljátok magatoknak a diszítgetést. :)


Tehát a technokollal odafogatjuk a szalvétánk két szélét a gurigánkhoz, így:

Azt láthatjátok a képen, hogy nem túl vastag a szalvéta. Én a legolcsóbb fajtát használtam, és miután kihajtogattam, még félbe is vágtam, mivel tudtam, hogy még valamivel fel fogom diszíteni, így nem kell extra vastagon bevonnom.

Ezután következik a "szaloncukrosítás". A bevont gurigát megfogjátok, és szaloncukorrá alakítjátok, azáltal, hogy megcsavarjátok az egyik szárát. Nagyon fontos, hogy először csak az egyiket, mivel a másik oldalon fogjuk belerakni az ajándékokat. :)
Ha ez megvan, csak fogtok egy kb. 20 cm hosszú piros cérnát, és ezzel átkötözitek a megcsavart véget, hogy ne csavarodjon ki (Ti meg ne csavarodjatok be :D )


Ezután belecsúsztatjuk az ajándékokat:


Mivel a "békebeli" adventot szerettem volna idézni, és nem az ajándékokon van a hangsúly (idén hál' Istennek ebben egyezett meg a család), ezért egyszerű dolgokat tettem bele: Anyukámat meglepem egy új sütikíszúró-készlettel, van benne egy szájfény és egy körömlakk (ezek az extrák). De itthon találtam üveggolyót, kis angyalfigurát, szerencse hozo malackát, porcelán szívet, ezekből is raktam bele, illetve a szokásosak: csoki, szaloncukor. A nagymamám által emlegetett karácsonyok emlékére pedig néhányba diót, mogyorót raktam, de nem maradt ki tea vagy Nescafé 3in1 sem. :)

Mikor ez megvan, megismételjük a kötözgetést:

Előre szólok, ez a "legrosszabb" része a dolognak, a cérnával kicsit nehéz bánni, így ha van valami vastagabb fonalatok (pl. himző vagy gobelinező), akkor azzal lehet, hogy jobban jártok. Bár valahol a 20. csomó körül kezdtem élvezni, és nagyon belejöttem a dologba. :D Szóval lehet, hogy Ti is bírni fogjátok a csomózgatást. :)

Íme a 24 szaloncukor:

Holnap pedig folytatom a díszítéssel, illetve az elhelyezéssel! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése