2013. november 3., vasárnap

Egy TÖK jó ötlet :)



Tudom-tudom, elmúlt a Halloween, és lassan már lehet hangolódni a karácsonyra (én úgy érzem, hogy már kezdem is :) ), ennek ellenére a tök motívum és a dísztökök, narancssárga tökök nálam mindig is az őszhöz tartoztak.
Ma egy könnyen és (olcsón) elkészíthető ötletet mutatok Nektek:

Így készül a vessző tök
Olvass tovább...




Amire szükségetek lesz:
Drót és drótvágó fogó (nem biztos, hogy ez a tényleges neve, de én most így hívom :D )

A drótokat vágjátok ilyen rövidebb darabokra, kb 7-10 cm-esek jók lesznek.










Rengeteg vesszőre. Én vegyesen használtam vadszőlőt és göcsörtös füzet. Ha lehet választani, akkor a vadszőlőt ajánlanám, azzal könnyebb volt dolgozni, de a fűz is tökéletesen megfelel. Lehetőleg hosszú darabokat vágjatok, mindkét növényből, így kevesebbet kell majd drótozgatni.
Első lépésként fogni kell egy darab vesszőt, ezt összetekerni, olyan módon, hogy egy kört alkosson. Az átmérő nem olyan nagyon fontos, csak körülbelül kell egyformának lennie. Ha újra csinálnám, biztos, hogy kisebb átmérővel kezdeném, kb. 10 max 15 centissel. A 20-25 cm nagyon nagy lett, és sokkal több kört meg kell kötni ahhoz, hogy a tök valóban jól mutasson.
Ezt két helyen, a kör kezdetén és a befejezésénél kell összedrótozni, ilyen módon:

Mikor megvan, kb. így fog kinézni a körötök (vagy spirálnak is nevezhetjük):


nem kell megijedni, ha szétugrik pl. így:
csak tekerjétek újra össze vesszőt (ez így furán hangzik, de ha elkezditek a tekergetést, azonnal megértitek majd, mire gondolok. :) ), tegyetek rá valami nehezéket, amíg az összes kört megcsináljátok, mivel a végén a tök összeállításakor jól fog kinézni, hogy kicsit "össze-vissza" ugrálnak az ágak.

A következő lépés már csak annyi, hogy annyi kört kötünk meg, amennyit csak tudunk. Fontos, hogy az átmérők körülbelül egyformák legyenek. Előre nem lehet megmondani, hogy mennyi ilyen körre lesz szükségetek, ezért időközönként fogjátok össze a már összedrótozott ágakat, hogy lássátok, mire jutottatok.

Mikor kész vannak, fogjunk egy nagyobb köteget, fogjuk össze őket így, és ott ahol jónak látjuk, kössük össze a köteget madzaggal.
Én először három köteget kötöttem meg külön-külön és végül azokat kötöztem össze, de mindenki annyi köteget rak össze, amennyit bír, ha ügyes, akár az egész tököt egy kötéssel elintézheti. :)

Mikor ez megvan a félkész tököt félretesszük. Vágunk pár rövidebb vesszőt, ide akár a megmetszett szőlővesszők is jók. A göcsörtös fűz viszont egyáltalán nem, mivel nem mutat jól, és nem lesz szép a tök "szára".
Összefogjuk a vesszőket, hogy egy szárat formáljanak, az ágak itt is állhatnak kicsit szana-szét, nem probléma, és a képen látható módon összedrótozzuk őket kb. a szár 2/3-ánál.

Ezután nincs más dolgunk, mint a szárat a tök belsejébe "tűzni". Nekem igy is megállt, tehát nem kellett odakötöznöm, vagy drótoznom, de ha ti nem bíztok abban, hogy magától megáll, hozzádrótozhatjátok, -kötözhetitek a tök belsejéhez, hogy biztosan megálljon.

A végeredmény pedig ilyen lesz:

Szerintem nagyon jól mutat. Ha van otthon valamilyen narancssárga vagy piros bogyótok, akár "fel is díszíthetitek vele".
Látjátok, hogy nekem kicsit hiányos lett szegényke. A vége fele már rájöttem, hogy érdemesebb lett volna kisebb átmérővel kezdeni, de azért így is nagyon tetszik a végeredmény.
Azért azt tudni kell, hogy elég időigényes munka, nekem kb. 4 órámba telt ez a hatalmas tök, de egy kisebb sokkal hamarabb kész van, na meg ilyen sok vesszőre sem lesz szükségetek. :)

Az eredeti ötletet ez a kép adta:
Látjátok, hogy itt sűrűbben vannak az ágak, és sokkal kisebb is a tök. :)

Remélem sikerül elkészítenetek ezt az őszi projektet! Ha megcsináljátok, mutassátok meg nekem is. :)

Szép vasárnapot!
Gabi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése