2013. november 2., szombat

Itt van az ősz, itt van újra...

Sziasztok! :)
Bár már jócskán benne járunk az őszben, még most sem késő belekezdeni egy kis őszi dekorálásba! :)
Mivel már november van, így a Halloween-t és a tökfaragást kihagyom, de ezen kívül is rengeteg dolgot lehet készíteni, ami megszépíti ezt a hűvös, esős, ködös évszakot. :)

Ajtókoszorú


Talán az egyik első dolog, ami eszünkbe jut a dekoráláskor. Nálunk minden évszakban díszíti valami az ajtót, már csak azért is, hogy bennünket feldobjon, mikor hazaérkezünk (és persze az sem utolsó szempont, hogy a vendégek is ezzel mennek szembe először, no meg az utcáról is látszik! :) )

Az elkészítése nagyon egyszerű. Semmi másra nincs szükség, mint egy metszőollóra, termésekre, színes levelekre, kötöző drótra, egy koszorúalapra és kreativitásra.

Első lépésben megfoltoztam szegény alapot, mert már elég régóta ezt használjuk ajtódísznek. Majd bevontam újságpapírral, hogy ne ragasztózzam össze.
Az újságpapírt "elrejtettem" színes levelekkel, és ezekre ragasztottam rá a terméseket. Én dísztököt, gesztenyét, gesztenye burkot, vadszőlő termését és ezt a narancssárga bogyós (és nagyon szúrós) növénykét használtam. De még el tudtam volna képzelni diót, makkot - lényegében bármilyen őszi dolgot is. :)

Más díszek


A maradék dolgokból összeraktunk Anyuval egy ilyen kis kosárkát - tulajdonképpen csak beleszórtuk őket a fa tartóba, ami már régóta megvolt.


A levelekből pedig csináltam egy ilyen felakasztható díszt a kandallónkra. A leveleket csak egymásra ragasztottam ragasztópisztollyal. 




Végezetül hoztam pár ajtódísz ötletet:

Egy nagyon "tökös" verzió:




















Variációk vesszőkoszorúra: (a vesszőkoszorú elkészítését is szeretném valamikor az elkövetkezendőkben bemutatni Nektek. :) )


Ez az egyik kedvencem:

Itt vannak hozzá a fázisfotók (a leírás is, igaz csak angolul): http://www.morestylethancash.com/2009/10/fall-twig-wreath.html

2 megjegyzés: